Terug van weggeweest! Vorig jaar plaatsten we voor het laatst een blog, de tijd vliegt.. Wij vliegen mee en er gebeurt veel. Het zijn nog steeds drukke tijden, gelukkig.. Maar de drukte zorgt er ook voor dat sommige dingen te snel voorbij gaan en je aan veel dingen niet toe komt. Zoals het bijhouden van de Ballonschool Blog..

Ballonnen en Dementie
Hier wil ik al een tijdje wat over delen. Wij zeggen altijd: We creëren magie, met lucht en latex. Meer gebruiken we niet. Lucht en latex. Onze ballonnen zijn prachtig materiaal. Een natuurlijk product waar je magische momenten mee kunt creëren. De magie zit hem in de ervaring van ons publiek. In wat er gebeurt tijdens het maken van een ballonfiguur en in het moment dat we het aan iemand geven.
In dat moment zit persoonlijke aandacht. Het geheime ingrediënt.
Ik kan thuis een groot aantal ballonfiguren maken en die uitdelen op een feest. Dat is leuk, maar niet bijzonder. Het bijzondere van wat wij doen, zit namelijk in de aandacht die er is, de verbinding die er even is, tussen wie het ballonfiguur maakt en wie het gaat krijgen. In dat moment zit plezier, verwondering, vrolijkheid en blijheid. Of die persoon kind is of volwassen, dat maakt niet uit. Er zit tenslotte nog altijd een kind in ons allemaal.
We werken regelmatig in verzorgingshuizen. Prachtig werk! Mensen met dementie kunnen vaak enorm goed genieten. Ze zijn in het moment en blij en vrolijk, als een kind. Niet altijd natuurlijk maar vaak wel. Ze kunnen genieten van kleine dingen en zich verwonderen over wat er om hen heen gebeurt. Ballonfiguren passen daar ideaal bij.

Een Ballonartiest kan alles maken, een koe, een bloem, een hond, een kroon, een taart.. We kunnen met alle thema’s werken.
Wat je maar kunt verzinnen kan gemaakt worden en voor je ogen ineens ontstaan: magisch!
Het is ontzettend leuk om naar te kijken en de ballonfiguren fleuren nog dagen de woonkamers van de bewoners op.
Wat ik het mooiste vind aan werken met mensen met dementie, is de verwondering, dankbaarheid en vrolijkheid die er altijd ontstaat.
De momenten van persoonlijke aandacht worden door de mensen zeer gewaardeerd en je ziet ze opleven en enthousiast zijn.
Tenslotte willen wij allemaal gezien worden en aandacht krijgen.

Wil jij eens een activiteit met ballonnen organiseren voor mensen met dementie?
Neem dan even contact op via info@ballonschool.nl
Ik geef ook lezingen, presentaties en workshops met ballonnen.

Ik hoor graag van je!

🎈 met vrolijke groet,
Sandra

POPUP MET HOND

You have Successfully Subscribed!

Hulp nodig? Vraag het ons..